Спільна робота сім'ї та школи щодо організації виховного процесу на уроках іноземної мови
Час і батькам, і вчителям глибоко усвідомити, що ні школа без сім’ї, ні сім’я без школи не можуть справитись з найтоншим, найскладнішим завданням – становлення людини.
В.О.Сухомлинський
В останні роки через складні соціально-економічні умови в значній мірі порушились традиційні зв'язки сім'ї і школи, тому є необхідність у пошуку шляхів інноваційних підходів, реформування змісту та умов взаємодії сім'ї і школи.
Вплив сім'ї на розвиток дітей визначається дією багатьох факторів:
1. Соціально-економічні, які залежать від добробуту сім'ї, зайнятості батьків на роботі, розмірів зарплати.
2. Технічно-гігієнічні, які визначаються умовами проживання, особливостями способу життя сім'ї.
3. Демократичні, які залежать від складу і структури сім'ї.
Слід враховувати також, що в нових соціально-економічних умовах вплив сім'ї дуже важко прогнозований, оскільки, як і суспільство в цілому, вона переживає дуже серйозні зміни. Сучасна сім'я дуже суттєво відрізняється від сім'ї минулих часів не тільки іншою економічною функцією, але і новим змістом емоційно-психологічних функцій, що проявляється в значно більшій прихильності батьків і дітей один до одного.
Згідно з законодавством, друга іноземна мова – мова на вибір. Батьки можуть вибирати для своїх дітей мову, зазначену в переліку, який міститься у начальному плані.
До основних форм роботи з іноземної мови в системі «сім’я- школа» можна віднести:
1. Тематичні батьківські збори. Тематичні батьківські збори проводяться з метою залучення батьків до спільної діяльності сім'ї і школи з організації системи вивчення іноземної мови дітьми.
2. Залучення батьків до системи урочних і позаурочних форм роботи.
Відвідування батьками уроків має на меті показати організаційно-методичний рівень проведення уроків і рівень оволодіння дітьми мовленнєвими вміннями і навичками з іноземної мови. Відвідування інтегрованих уроків в активній формі. Батьки беруть участь в рухливих іграх, естафетах, у виконанні творчих завдань.
Позаурочні заходи мають вирішальне значення для підтримки зв 'язків сім’ї та школи. Основна мета позаурочних заходів - це формування мотивації дітей і батьків до занять іноземної мови.
3. Індивідуальна робота з учнями, батьками.
4. Проведення анкетування учнів, батьків.
5. Лекторії для батьків.
6. Організація системи контролю за рівнем знань учнів з іноземної мови. Контроль за виконанням здійснюють батьки, аналіз і рекомендації покладено на вчителя.
Ефективність втілення системи виховного процесу на уроках іноземної мови у напрямку роботи «сім'я-школа» буде ефективною, якщо всі компоненти освітнього процесу задіяні в реалізації програми. А колектив школи дійсно співпрацює з учнями та батьками в управлінні школою, відгукується на їхні потреби, бажання та намагається відповідально ставитись до формування умінь і навичок іншомовного спілкування, комунікативної компетенції, оволодіння мовними засобами реалізації усного і писемного мовлення. |