Хтось сказав, що виховання подібне до навчання їзди на велосипеді: м’яке підтримування, легке підштовхування. А все для того, щоб за мить залишити дитину саму й дати їй можливість самостійно кермувати. Одним із таких особливо відповідальних періодів навчання й виховання у школі, який вимагає найбільшої педагогічної майстерності, є період адаптації учнів під час вступу до школи.
Готовність дитини до навчання у школі – це важливий крок у доросле життя, і від того, яким він буде, залежить її здатність адаптуватися до нових умов і реалізувати власні потенційні можливості. Дитина, що вступає до школи, має бути фізично та психічно здоровою, соціально зрілою, вона має досягти певного рівня розумового й емоційно-вольового розвитку, вміти планувати свою діяльність та здійснювати самоконтроль.
Саме про ці аспекти йшлося на психолого – педагогічному консиліумі «Готовність до навчання учнів 1 – х класів», який нещодавно було проведено у Рівненській ЗОШ №20 (директор школи Н. Сукач).
У школі навчається 27 учнів у 1-А класі, який працює за програмою науково-педагогічного проекту «Інтелект України», та 30 учнів у 1-Б класі.
І у кожної дитини, залежно від стану здоров’я, сімейної ситуації, відвідування чи не відвідування дитячого садка, адаптація до школи, до нових умов життя має різний перебіг.
Заступник директора з навчально-виховної роботи О.Моторнюк акцентувала увагу присутніх на актуальності проблеми адаптації та результатах готовності учнів 1-х класів до навчання у школі.
Класні керівники 1-А та 1-Б класів Онопрійчук М.О., Жуковська Н.П. дали психолого-педагогічну характеристику класів.
Презентацію «Соціально-психологічний супровід адаптації першокласників» представили практичний психолог Брежицька Г.Ф. та соціальний педагог Свердлюк Я.М.
До відома присутніх доведено стан здоров’я усіх учнів 1 – х класів.
Насамкінець учасники консиліуму виробили рекомендації для вчителів, які працюють із першокласниками.
О. Моторнюк,
заступник директора школи
|