Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSСубота, 04.05.2024, 05:51

Рівненська ЗОШ №20

Меню сайту
Наше опитування
Скільки часу Ви витрачаєте в день на підготовку до уроків?
Всього відповідей: 136
Статистика
лічильник відвідувань
Статистика 2
Форма входу
Зараз на сайті
Годинник

ШГБ

Платформа ШГБ Рівненської громади

На платформі можна ознайомитися з проектами усіх Рівненських шкіл, що беруть участь у ШГБ. Також тут учні мають змогу в електронному форматі віддати голос за найдостойніший, на їх думку, проект свого закладу освіти.

Положення про ШГБ 

Шкільний громадський бюджет – це:

- інструмент для громадської участі учнів, що надає можливість покращити їхній навчальний процес та позашкільний час. Це процес від подачі ідеї до підготовки проєкту на шкільний конкурс та обрання учнями проєктів-переможців, які в подальшому будуть реалізовані в межах закладу загальної середньої освіти.

- інструмент налагодження взаємодії, включення дітей і молоді у процес вироблення та прийняття рішень місцевого бюджету та реалізації проєктів для розвитку громад.

Результатом такого механізму є формування свідомих та відповідальних молодих громадян та громадянок, які активно залучені та впливають на розвиток і життєдіяльність своєї громади, голос яких є почутим, а думка – врахована.

Шкільний громадський бюджет має на меті навчити учнів та учениць створювати і розробляти ідеї, готувати проєкти, комунікувати і працювати в команді, розвинути відчуття причетності та важливості власного голосу. Під час створення та реалізації проєкту формуються активні, свідомі та розумні молоді люди з критичним мисленням, які в майбутньому будуть брати участь у прийнятті рішень в громаді та суспільстві.

Терміни та загальні положення

1. Шкільний громадський бюджет в Рівненській міській територіальній громаді (далі – ШГБ) – це процес взаємодії органів місцевого самоврядування з дітьми та молоддю (учнівською молоддю), спрямований на залучення учнів 7-11 класів системи закладів загальної середньої освіти до участі в бюджетному процесі шляхом подання проєктів, відкритого голосування за них та реалізації проєктів-переможців, визначених безпосередньо учнями закладу загальної середньої освіти.

2. Автор/авторка проєкту – це учень/учениця або команда учнів, не менше трьох учнів (далі - Автор) з 7 по 11 клас, з одного закладу загальної середньої освіти, яка створила ідею, оформила її у вигляді проєкту у спосіб, передбачений Положенням та подала на конкурс шкільного громадського бюджету.

3. Проєкт – програма, план дій, комплекс робіт, викладені у формі опису з обґрунтуванням, фотографіями, за можливістю з розрахунками, кресленнями (картами, схемами), що розкривають сутність ідеї Автора та можливість його реалізації в межах закладу загальної середньої освіти, за рахунок коштів шкільного громадського бюджету.

4. Форма проєкту – єдина для всіх, обов’язкова для заповнення форма, яка містить опис проєкту (додаток 2 до Положення).

5. Електронна система «Шкільний громадський бюджет» (далі – електронна система) – інформаційна система (вебсайт) автоматизованого керування процесами у рамках шкільного громадського бюджету, що забезпечує автоматизацію процесів подання та представлення для голосування проєктів, електронного голосування за проєкти, зв'язку з Авторами проєктів, оприлюднення інформації щодо відібраних проєктів та стану їх реалізації і підсумкових звітів про реалізацію проєктів.

6. Висновок оцінки проєкту – документ встановленої форми для проведення аналізу та оцінки поданих проєктів, згідно з вимогами Положення (додаток 3).

7. Оцінка проєктів – процес аналізу та надання висновку на предмет відповідності законодавству, реалістичності, можливості реалізації, правильності визначення вартості та строків проєкту в рамках шкільного громадського бюджету.

8. Конкурсна комісія – робочий орган, який створюється наказом директора закладу загальної середньої освіти на період реалізації шкільного громадського бюджету на відповідний бюджетний рік, члени якого організовують та координують виконання заходів щодо проведення ШГБ в закладі загальної середньої освіти, визначених цим Положенням.

9. Учнівська група - це група учнів різних класів, яка координується Конкурсною комісією та є допоміжним органом для організації та проведення ШГБ.

10. Проєкти-переможці – проєкти, які за результатами конкурсу набрали найбільшу кількість балів та можуть бути профінансовані у рамках бюджетних коштів, передбачених на фінансування ШГБ.

11. Параметри впровадження Шкільного громадського бюджету – документ, який зазначає часові рамки, показники, календарний план етапів ШГБ, та інші необхідні норми для реалізації ШГБ.

Наказом керівника управління освіти виконавчого комітету Рівненської міської ради затверджуються Параметри впровадження Шкільного громадського бюджету (додаток 1 Положення).

12. Фінансування шкільного громадського бюджету проводиться за рахунок коштів бюджету Рівненської міської територіальної громади через управління освіти виконавчого комітету Рівненської міської ради.

Управління освіти виконавчого комітету Рівненської міської ради використовує кошти, передбачені на шкільний громадський бюджет виключно на фінансування реалізації проєктів-переможців, проведення інформаційно-просвітницької та промоційної кампаній.

13. Загальний обсяг коштів спрямованих на шкільний громадський бюджет на рік, в якому будуть реалізовуватися проєкти-переможці, визначається рішенням Рівненської міської ради.

Точний обсяг коштів визначається в міській цільовій програмі розвитку освіти.

Кошти на реалізацію ШГБ розподіляються однаковими частинами між закладами загальної середньої освіти, які візьмуть участь у конкурсі на реалізацію проєктів-переможців. За рахунок коштів шкільного громадського бюджету фінансуються проєкти, реалізація яких можлива протягом одного бюджетного року, а також інформаційно-просвітницька та промоційна кампанії.

Мінімальна вартість проєкту для участі в конкурсі ШГБ становить 1000 грн.

Максимальна вартість проєкту для участі в конкурсі ШГБ становить 45000 грн.

14. Організатором конкурсу ШГБ є управління освіти виконавчого комітету Рівненської міської ради.

Управління освіти виконавчого комітету Рівненської міської ради :

- оголошує конкурс з ШГБ;

- реєструє та затверджує перелік закладів загальної середньої освіти, які прийняли рішення щодо участі в конкурсі ШГБ;

- здійснює аналіз та надає висновок щодо правильності визначення в проєкті вартості та строків реалізації (лише в закладах загальної середньої освіти, які обслуговуються централізованою бухгалтерією при управлінні освіти виконавчого комітету Рівненської міської ради );

- організовує проведення оцінки проєктів (за потреби);

- надає інформаційно-консультаційну допомогу у проведенні конкурсу з ШГБ;

- здійснює загальний контроль за етапами проведення конкурсу ШГБ та реалізації проєктів-переможців;

- здійснює функції головного розпорядника коштів;

- приймає від закладів загальної середньої освіти звітні матеріали про реалізацію проєктів-переможців.

 

Завдяки громадському бюджету безпосередньо мешканці громади мають можливість ухвалювати рішення стосовно того, на що саме буде витрачено частину бюджету міста. Ці рішення є обов’язковими для виконання органами влади і виконуються протягом наступного бюджетного року.

Громадський бюджет є поширеною практикою, яка використовується по всьому світу. В Україні вперше громадський бюджет було впроваджено у 2015 році в трьох містах: Чернігові, Черкасах та Полтаві. Станом на 2020 рік громадський бюджет діє у більш ніж 300 органах місцевого самоврядування України. Рівне долучилося до впровадження громадського бюджету у 2016 році. В останні роки мешканці нашого міста подають понад 100 проєктів щороку, а кількість людей, що долучаються до голосування сягає 14 000.

Водночас цей інструмент має певні обмеження. Зокрема, йдеться про вікові обмеження участі – так, учні закладів загальної середньої освіти (далі - ЗЗСО) практично виключені з переліку осіб, які мають право подати проєкт або взяти участь в голосуванні. Проте в інших державах світу школи, шкільні округи і коледжі проводять заходи громадського бюджету для залучення учнів, їх батьків, вчителів і адміністрації до прийняття рішення, як витратити частку бюджету ЗЗСО. Така процедура розвиває лідерські якості учнів, підтримує їх досягнення, збільшує вплив учнів і їх батьків на шкільне середовище, і головне, долучає ЗЗСО до значимих демократичних перетворень в державі. Учасники громадського бюджету навчаються демократії під час проведення конкурсу ідей та проєктів. Саме шкільний громадський бюджет має на меті вирішити ці завдання.

Шкільний громадський бюджет є чудовою нагодою для того, щоб молодь побачила і відчула демократію в дії. На відміну від загальнодержавних виборів чи виборів до органів місцевого самоврядування, взяти участь у процесі шкільного громадського бюджету можуть навіть люди, яким не виповнилося 18 років. Так, проєктом даного Положення пропонується залучити учнів 7-11 класів системи ЗЗСО до участі в бюджетному процесі шляхом подання проєктів, відкритого голосування за них та реалізації проєктів-переможців, визначених безпосередньо учнями закладу загальної середньої освіти.

Загальний обсяг коштів спрямованих на шкільний громадський бюджет на рік, в якому будуть реалізовуватися проєкти-переможці, становить не менше 2 500 000 грн.

Таким чином, молодь отримує можливість розвиватися та підвищувати рівень громадянської свідомості через досвід участі в процесах у важливих для себе сферах суспільного життя та розвитку територіальної громади на основі впровадження інноваційних механізмів залучення громадськості до розподілу коштів місцевого бюджету. Додатково, шкільний громадський бюджет сприятиме налагодженню взаємодії органів місцевого самоврядування з учнівською громадськістю.

Важливо зазначити, що шкільний громадський бюджет має на меті навчити учнів створювати та розробляти ідеї, створювати проєкти, комунікувати та працювати в команді, розвинути відчуття причетності та важливості власного голосу, тим самим сформувати активного, розумного громадянина з критичним мисленням, який в майбутньому буде брати участь у прийнятті рішень в громаді та суспільстві.

Для координації виконання основних заходів, завдань для впровадження та функціонування ШГБ в закладі створено конкурсну комісію.

«Шкільний бюджет комісія»

На першому засіданні комісії обрано голову та секретаря.

«Протокол 14.09»

Учні нашого закладу, маючи великий ідейний потенціал, одноосібно та об'єднуючись у групи створили та оформили наступні проєкти:

Після подання проектів на розгляд комісією, частина з них була відправлена на доопрацювання.

«Протокол 29.09»

По завершенню процесу доопрацювання усі проекти були розглянуті ще раз, і позитивно оцінені направлені до Управління освіти виконавчого комітету Рівненської міської ради для надання висновку в частині визначення вартості та строків реалізації.

«Протокол 13.10»

Усі направлені проекти пройшли аналіз та були допущені до голосування.

«Протокол 09.11»

З 20 листопада стартував етап голосування за проекти.

Задля проведення паперового голосування сформовано групу уповноважених осіб пункту голосування.

«Протокол 22.11»

За результатами голосування переможцями стали проект №87 "Центр дозвілля" та проект №91 "Заміна системи дзвінків у школі".

«Протокол 29.11»

Розклад дзвінків

1 урок 8.30 - 9.15

2 урок 9.30 - 10.15

3 урок 10.30 - 11.15

4 урок 11.35 - 12.20

5 урок 12.40 - 13.25

6 урок 13.35 - 14.20

7 урок 14.25 - 15.10

8 урок 15.15 - 16.00

RSS
Корисна інформація

І семестр

з 01 вересня до 22 грудня 2023 року

ІІ семестр

з 08 січня до 31 травня 2024 року

Канікули:

осінні з 23.10.23 по 29.10.23

зимові з 23.12.23 по 07.01.24

весняні з 25.03.24 по 31.03.24

Таймер
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
Погода
Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Кіт
Точний час
Рівне:
Жабки

Рівненська ЗОШ № 20 © 2024
Конструктор сайтів - uCoz