Структурні частини уроку, які ви можете наповнити власним змістом,
використовуючи книжкові видання ВГ «Основа»
Основні
етапи уроку
|
Форми та методи роботи
|
Приклади нетрадиційних прийомів
|
Перевірка домашнього завдання
|
- тестові завдання;
- самоперевірка за еталоном;
- програмоване опитування;
- індивідуальне опитування;
- фронтальна бесіда
|
Інтелектуальна розминка; ігри «Вірю — не вірю», «Так — ні», «Диктант для шпигуна», «Знайди помилку», «Світлофор», «Лото» та ін.; щадне опит ування, тихе опитування, діалогічна пара,
тест-рейтинг, театр «Мім» та ін.
|
Актуалізація опорних знань
|
- використання тексту підручника, довідників тощо;
- схеми, малюнки тощо;
- бесіда;
- використання методів «мозкового штурму», «асоціювання» тощо.
|
«Мозковий штурм», «Асоціативні схеми»
|
Мотивація навчальної діяльності
|
- зв’язок навчального матеріалу з реаліями життя, показ його практичного значення;
- створення проблемної ситуації, для розв’язання якої потрібно засвоїти нове;
- вплив на емоційну сферу;
- використання яскравих афоризмів, порівнянь, образів;
- рольові ігри і т. ін.
|
«Дивуй», «Фантастична добавка», «Відстрочена загадка», кросворди, читаємо (використання літер), асоціації на дошці (поняття, квітка і т. д.), «Показуха», «Картинна галерея», «Мозкова атака», класифікація, альтернативи
|
Вивчення нового матеріалу
|
- методи словесного навчання;
- методи наочного навчання;
- методи практичного навчання;
- методи дослідження
|
Кросворди, модель майбутніх знань, асоціативні схеми, кмітливе читання, діалог Ривіна, «На смак і колір», «Сліпий капітан», «Моделі, що ожили», «Пізнайко»
|
Закріплення нового матеріалу
|
- творчі роботи;
- тестування;
- вправи;
- бесіда;
- робота з підручником;
- повторення дослідів і т. ін.
|
«Крокодил», «Малюнок на скелі», «Фантастичні тварини», ораторські змагання, «Логіка й фантазія», «Машина часу», «На шаховому полі», «Доміно», «Аукціон», «Погоня в лабіринті», «Інтелектуальний тир», тези, есе, «Інтелектуальне лото», «Вузька спеціалізація», «Репортери»
|
Домашнє завдання
|
- вправи, письмові роботи;
- робота з текстом підручника;
- вивчення документів;
- робота зі словником, довідником;
- проведення дослідів;
- читання творів і т. ін.
|
Творче завдання, «Знайди завдання», «Безпрограшна лоторея», «Ярмарок-продаж», «Вибери сам», одне завдання на двох, «Заздалегідь»
|
За книгами: Практична педагогіка. 99 схем і таблиць / автори-уклад. Н. П. Наволокова, В. М. Андрєєва.— Х. : ВГ «Основа», 2008.— 117 с.;
Садкіна В. І. 101 цікава педагогічна ідея. Як зробити урок.— Х. : ВГ «Основа», 2009.— 88 с. |